23.29

Datum:2012-04-24 Klockan:23:29:56
God kväll !

har kommit hem från jobbet för en stund sen och har precis kollat sista avsnittet på en fakta serie jag har följt på svt play.

En riktigt intresagnt serie som handlar om 9 familjer, alla är dom olika, men en sak har dom gemensamt. Dom får ett barn 2010. Dom fyra första avsnitten handlar om det första året. alla familjer är väldigt olika. En mamma är 17 år. ett par har en åldersskilnad på 25-40 år. ett par är lesbiska. ett par är bohemiskt. ett par är träningsnarkomaner. en mamma lever utan man och har insiminerat sig i danmark. osv, och man får alltså följa deras första år tillsammans med sitt nya barn.  men det är inte allt. Under alla dessa år ska dom några grånger om året filma dessa familjer, så att man kan följa familjernas utveckling de 10 kommande åren.

Jag tycker att det ska bli spännande att se vad som händer med familjerna. Kommer den 17 åriga tjejen ha skaffat en utbildning och flyttat hemmifrån, har träningsnarkomanerna ändå flyttat till hur även fast dom lovade att dom aldrig skulle göra det, har några skilt sig eller har mamman som inseminerade sig träffat en pappa och skaffat fler barn ?  ja det återstår att se, men jag är förväntansfull över att se om någraår hur det ser ut. !

Jag rekomenderar den verkligen, finns att titta på på svt play. och det är fyra avsnitt =)



Nu ska jag sova har jag tänkt. är ledig i morgon så ska ägna mig ått träna och sånt härligt hela dagen i morgon =)
ha det så bra ! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback