konstig helg...

Datum:2012-04-30 Klockan:23:05:00
Hejsan !

Dålig uppdatering här men min hälg har varit minst sagt märklig... ska försöka sammanfatta mig kort.

Fredagen var lugn, var helt slut efter allt jobb och villa typ ara sova, så daniel kom hit, vi kollade på film och la oss tidigt.

MEN kl 3 på natten vaknar jag av att någon öpnar min dör,tror först att det är pappa men jag tycker att det är konstigt att han är uppe tre på natten. så jag går upp.
Och samtidigt som jag går ut i hallen kommer pappa ner med en trä "klubba" i handen. Han säger att det är någon i huset, så jag, mamma, pappa och daniel gömmer oss i mitt rum (som är på undervåningen) och ringer polisen. Känslan av att sitta där inne och inte veta vem som är där uppe går inte riktigt att beskriva. Jag var helt säker på att vi skulle dö allihop där i mitt rum.

Efter tio långa minuter kommer polisen, dom kör ut oss på gräset, och på gatan står en piket buss och en polisbil. IN i vårat hus stormar 6 beväpnade poliser och skriker. Och det ljude tror jag aldrig jag kommer glöma, ljudet av när 6 poliser laddar pistolerna är lixom en helt obeskrivligt konstig känsla. I alla fall tar det ett tag innan dom kommer ut. en av poliserna kommer ner först och berättar vad som har hänt. Det var inte så farligt som vi trodde, det var bara en mycket full och drog påverkad människa som helt enkelt bara ville sova. så mycket farligare än så var det inte. Men känslan av att inte veta vem som är på ovanvåningen i ens hus är så läskig att den inte går att förklara.

Ja så det var alltså vad som hände natten mella fredag och lördag. Och sen dess har jag varit ett nervsammanbrott lite till och från. har Jobbat resten av helgen, och sen har jag grillat med fina vänner och daniel. och nu har jag precis kommit hem ifrån jobbet och ifrån ronja, där jag tillbringade en timma med mina fina vänner innan det är dags att sova igen för att jobba 09-16 i morgon =)

Kommentarer
Postat av: sofie :)

hur kunde han ta sig in i erat hus från början? :o

Datum:2012-05-02 Tid:14:47:02
Postat av: Linn

Vi hade glömt låsa dörren... =)

Datum:2012-05-04 Tid:23:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback