3 Bakslag och 4 återstår!

Datum:2012-03-08 Klockan:16:55:58
Hejsan !

som alla redan vet så kom det ju helt plötsligt hur mycket snö som hellst, och alla som trode det var vår...

Men, ända sen jag var jätte liten har jag alltid fått höra att det ska vara 7 bakslag innan våren/sommaren kommer på riktigt. Eftersom jag "vet" detta och är bombsäker på att det stämmer, blir jag lixsom aldrig besviken när det helt plötsligt blir tio minus eller kommer meter med snö osv. Och eftersom jag längtar så mycket efter våren så har jag såklart sten koll på hur många bakslag det har varit, Och det har varit tre stycken och det återstår alltså 4 stycken innan det blir riktig vår.

Om man använder sig av att tänka så här så tycker man till slut att det är ganska kul att et kommer snö när det har varit fint i flera dagar, för då vet man att man är ett steg närmare våren! 
Och jag måste faktiskt säga att det brukar stämma riktigt bra, jag har räknat så här i flera flera år och det brukar faktiskt stämma med ungefär 7 bakslag. så nu vet ni =)

Jaja nog om det, i dag jag jag jobbat 07-14 och nu ligger jag i sängen och vilar lite. ska dra iväg till hanna och sen på fotbolsträning om någon timma =)

Ha det så bra !  puss och hej !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback