Lite Julmani

Datum:2012-09-20 Klockan:16:28:51
Löven är färgade i alla möjliga gul-röda nyanser och det är riktigt kyligt ute på mornar och kvällar. Det känns verkligen - både inuti och utanpå kroppen - att hösten är här nu. Jag älskar den här årstiden. Hösten är liksom den tiden på året som jag rensar alla tankar som jag har samlat på mig under vår- och sommarhalvåret. Med hösten kommer också julkänslorna krypande, vilket dem har gjort för mig. Eller jag har nog haft det sen några veckor tillbaka.
 
 Men nu känner jag att snart är det oktober och det blir då lite mer accepterat att börja längta efter julen. Kanske inte av alla andra (för antagligen tycker dom flesta att jag är lite knäpp)  men för mig själv tycker jag att det är okej för mig nu att börja, Läsa alla julbloggar, fundera på vad alla ska få i julklapp, kika in dom nya jul kollektionerna och kika på vad vi ska ha för julgardiner, pynt osv.
 
Jag älskar den här årstiden, och det känns som jag är ganska ensam om detta. Men jag tycker det är så härligt att det blir lite kallt och mörkt, man får ha på sig mysiga varma kläder, tända ljus, kolla på bra filmer, och sen kommer min Favorit månad DECEMBER. Jag kan utan tveckan säga att jag älskar den månaden. Jag älskar stämningen och alla förberedelser !
 
Yes det var det jag ville säga, Jag älskar julen och längtar efter det från och med juldagen, fram till den första december. och sen har jag en månad där jag bara njuter av allt mys, och sen börjar det om igen.
Livet är tufft va, det börjar i alla fall min familj tycka, när jag börjar tjata om julen nästa år dagen efter julafton !!
 
 
Nu ska jag boosta min Julmani med att kolla på tjuvarnas jul, Men bara ett avsnitt- för igentligen är det förbjudet att kolla på julfilmer,Lyssna på jullåtar, äta pepparkakor och dricka julmust INNAN första December.
 
Sa ju det, Det är tufft att bo med mig

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är galen!!! :)

Svar: Jag vet, Jag förstår att alla tycker det !! ;)
Linn

Datum:2012-09-20 Tid:17:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback